Περίπου το 10% των γονέων δέρνουν τα παιδιά τους και δεν βλέπουν τίποτα κακό σ αυτό. Περίπου το 20% των γονέων δεν δέρνουν ποτέ τα παιδιά τους. Και περίπου το 70% των γονέων δέρνουν τα παιδιά τους μετά εύχονται να μην το είχαν κάνει. Η τελευταία πρόταση λέει πολλά.
Πολλοί γονείς θέλουν ένα καλύτερο τρόπο να τιμωρούν τα παιδιά τους. Οι γονείς θέλουν να αντιμετωπίζουν την κακή συμπεριφορά των παιδιών τους χωρίς να θυμώνουν και να τα δέρνουν.
Είναι αποτελεσματικό το ξύλο; Έχει κάποιες επιζήμιες συνέπειες; Τα ερωτήματα αυτά δεν έχουν ακριβείς απαντήσεις. Ακόμα και οι ειδικοί διαφωνούν σχετικά με την αξία του ξύλου. Μερικοί υποστηρίζουν ότι το ξύλο φέρνει αποτέλεσμα, ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι δε φέρνει.
Δεν είναι να απορεί κανείς που πολλοί γονείς βρίσκονται σε σύγχυση σχετικά με τη χρησιμότητα του ξύλου. Το ξύλο είναι μια μορφή τιμωρίας. Είναι όμως αποδεκτός τρόπος τιμωρίας των παιδιών; Αυτό θα το κρίνεται και εσείς.
Το ξύλο συνήθως σταματά την ανεπίτρεπτη συμπεριφορά ενός παιδιού. Όταν η συμπεριφορά αυτή σταματά, ο γονέας αισθάνεται ότι ανταμείφθηκε και μαθαίνει ότι το ξύλο φέρνει αποτέλεσμα.
Το ξύλο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την καλή συμπεριφορά ακριβώς όπως μια σοκολάτα μπορεί να εξαγοράσει λίγη ηρεμία και ησυχία στο σούπερ μάρκετ. Η χρησιμοποίηση μιας σοκολάτας για να ησυχάσει ένα παιδί που έχει ένα ξέσπασμα θυμού είναι μια λύση προσωρινή. Θα πρέπει να ταΐσετε το παιδί σας με πολλές σοκολάτες για να το κρατήσετε ήσυχο στο μέλλον. Και το ξύλο είναι μια λύση προσωρινή.
Το παιδί που τρώει ξύλο συνήθως ησυχάζει και φέρεται καλά. Μετά από λίγο, ξαναρχίζει τις αταξίες. Ο γονέας το ξαναδέρνει, επειδή το ξύλο φάνηκε αποτελεσματικό την πρώτη φορά.
Το παιδί κάθεται καλά για λίγο και μετά συμπεριφέρεται και πάλι άσχημα. Ο γονέας του τις βρέχει ξανά, και πάει λέγοντας. Σ’ αυτό το φαύλο κύκλο παγιδεύονται πολλοί γονείς.
Αυτός ο φαύλος κύκλος προκύπτει επειδή το ξύλο παρέχει εξωτερικό έλεγχο των παιδιών. Δεν ενθαρρύνει τα παιδιά να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις.
Δεν προάγει την εσωτερική διαδικασία της λήψης αποφάσεων. Διδάσκει στα παιδιά να φέρνονται καλά, <<ειδάλλως…>>. Τα παιδιά που τρώνε ξύλο συχνά μαθαίνουν τον αυτοέλεγχο. Ένα οκτάχρονο παιδί κάποτε μου είπε ότι μπορούσε να φέρεται όσο άσχημα ήθελε. "όταν πρέπει να σταματήσω η μαμά μου με δέρνει".
Το ξύλο δεν είναι καλή τιμωρία, γιατί διαρκεί ένα δύο δευτερόλεπτα και μετά τελειώνει. Τα περισσότερα παιδία θα προτιμούσαν να φάνε μια ξυλιά παρά να χάσουν ένα ιδιαίτερο προνόμιο για μερικές μέρες. Το ξύλο τελειώνει γρήγορα και μπορούν να εξορμήσουν για νέες περιπέτειες. Πολλά παιδιά πίστευαν ότι, αφού τις φάνε, όλα είναι εντάξει. "Είμαστε πάτσι".
Το ξύλο έχει ως αποτέλεσμα πολλά παιδιά να επικεντρώνουν την προσοχή τους στην τιμωρία μάλλον παρά στην κακή απόφαση που πήραν.
Προβλήματα μπορούν να προκύψουν στις οικογένειες στις οποίες ο ένας γονέας δέρνει και ο άλλος όχι. Αυτό μπορεί να κάνει τα παιδιά ν αποφεύγουν το γονέα που τα δέρνει.
Η αποφυγή αυτή παρεμβαίνει στη φυσιολογική ανάπτυξη της σχέσης γονέα – παιδιού. Τα παιδιά θεωρούν το γονέα που δε δέρνει ανίκανο να τα βγάλει πέρα. Τα παιδιά θα συνεχίσουν να φέρονται άσχημα στο γονέα αυτό και αποφεύγουν το γονέα που τα δέρνει. Βλέπουν το γονέα που δε δέρνει σαν ένα άτομο αδύναμο. Τελικά και οι δύο γονείς βγαίνουν χαμένοι.
Το ξύλο έχει παρενέργειες. Φέρνει δυσάρεστη αμηχανία και κάνει τα παιδιά να θυμώνουν και να σκέπτονται την εκδίκηση. Σπάνια διδάσκει στα παιδιά να σκέφτονται πως θα μπορούσαν να είχαν πάρει μια καλύτερη.
Το ξύλο μπορεί να επηρεάσει τη στάση ενός παιδιού. Τα παιδιά που τρώνε συχνά ξύλο νιώθουν ανασφαλή και δεν έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. "Αν κάνω κάτι λάθος, θα τις φάω". Πολλά παιδιά που τρώνε ξύλο έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Μερικά παιδιά αποσύρονται στον κόσμο τους. Αλλά γίνονται ευέξαπτα, υπερκινητικά και επιθετικά.
πηγη
Πολλοί γονείς θέλουν ένα καλύτερο τρόπο να τιμωρούν τα παιδιά τους. Οι γονείς θέλουν να αντιμετωπίζουν την κακή συμπεριφορά των παιδιών τους χωρίς να θυμώνουν και να τα δέρνουν.
Είναι αποτελεσματικό το ξύλο; Έχει κάποιες επιζήμιες συνέπειες; Τα ερωτήματα αυτά δεν έχουν ακριβείς απαντήσεις. Ακόμα και οι ειδικοί διαφωνούν σχετικά με την αξία του ξύλου. Μερικοί υποστηρίζουν ότι το ξύλο φέρνει αποτέλεσμα, ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι δε φέρνει.
Δεν είναι να απορεί κανείς που πολλοί γονείς βρίσκονται σε σύγχυση σχετικά με τη χρησιμότητα του ξύλου. Το ξύλο είναι μια μορφή τιμωρίας. Είναι όμως αποδεκτός τρόπος τιμωρίας των παιδιών; Αυτό θα το κρίνεται και εσείς.
Το ξύλο συνήθως σταματά την ανεπίτρεπτη συμπεριφορά ενός παιδιού. Όταν η συμπεριφορά αυτή σταματά, ο γονέας αισθάνεται ότι ανταμείφθηκε και μαθαίνει ότι το ξύλο φέρνει αποτέλεσμα.
Το ξύλο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την καλή συμπεριφορά ακριβώς όπως μια σοκολάτα μπορεί να εξαγοράσει λίγη ηρεμία και ησυχία στο σούπερ μάρκετ. Η χρησιμοποίηση μιας σοκολάτας για να ησυχάσει ένα παιδί που έχει ένα ξέσπασμα θυμού είναι μια λύση προσωρινή. Θα πρέπει να ταΐσετε το παιδί σας με πολλές σοκολάτες για να το κρατήσετε ήσυχο στο μέλλον. Και το ξύλο είναι μια λύση προσωρινή.
Το παιδί που τρώει ξύλο συνήθως ησυχάζει και φέρεται καλά. Μετά από λίγο, ξαναρχίζει τις αταξίες. Ο γονέας το ξαναδέρνει, επειδή το ξύλο φάνηκε αποτελεσματικό την πρώτη φορά.
Το παιδί κάθεται καλά για λίγο και μετά συμπεριφέρεται και πάλι άσχημα. Ο γονέας του τις βρέχει ξανά, και πάει λέγοντας. Σ’ αυτό το φαύλο κύκλο παγιδεύονται πολλοί γονείς.
Αυτός ο φαύλος κύκλος προκύπτει επειδή το ξύλο παρέχει εξωτερικό έλεγχο των παιδιών. Δεν ενθαρρύνει τα παιδιά να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις.
Δεν προάγει την εσωτερική διαδικασία της λήψης αποφάσεων. Διδάσκει στα παιδιά να φέρνονται καλά, <<ειδάλλως…>>. Τα παιδιά που τρώνε ξύλο συχνά μαθαίνουν τον αυτοέλεγχο. Ένα οκτάχρονο παιδί κάποτε μου είπε ότι μπορούσε να φέρεται όσο άσχημα ήθελε. "όταν πρέπει να σταματήσω η μαμά μου με δέρνει".
Το ξύλο δεν είναι καλή τιμωρία, γιατί διαρκεί ένα δύο δευτερόλεπτα και μετά τελειώνει. Τα περισσότερα παιδία θα προτιμούσαν να φάνε μια ξυλιά παρά να χάσουν ένα ιδιαίτερο προνόμιο για μερικές μέρες. Το ξύλο τελειώνει γρήγορα και μπορούν να εξορμήσουν για νέες περιπέτειες. Πολλά παιδιά πίστευαν ότι, αφού τις φάνε, όλα είναι εντάξει. "Είμαστε πάτσι".
Το ξύλο έχει ως αποτέλεσμα πολλά παιδιά να επικεντρώνουν την προσοχή τους στην τιμωρία μάλλον παρά στην κακή απόφαση που πήραν.
Προβλήματα μπορούν να προκύψουν στις οικογένειες στις οποίες ο ένας γονέας δέρνει και ο άλλος όχι. Αυτό μπορεί να κάνει τα παιδιά ν αποφεύγουν το γονέα που τα δέρνει.
Η αποφυγή αυτή παρεμβαίνει στη φυσιολογική ανάπτυξη της σχέσης γονέα – παιδιού. Τα παιδιά θεωρούν το γονέα που δε δέρνει ανίκανο να τα βγάλει πέρα. Τα παιδιά θα συνεχίσουν να φέρονται άσχημα στο γονέα αυτό και αποφεύγουν το γονέα που τα δέρνει. Βλέπουν το γονέα που δε δέρνει σαν ένα άτομο αδύναμο. Τελικά και οι δύο γονείς βγαίνουν χαμένοι.
Το ξύλο έχει παρενέργειες. Φέρνει δυσάρεστη αμηχανία και κάνει τα παιδιά να θυμώνουν και να σκέπτονται την εκδίκηση. Σπάνια διδάσκει στα παιδιά να σκέφτονται πως θα μπορούσαν να είχαν πάρει μια καλύτερη.
Το ξύλο μπορεί να επηρεάσει τη στάση ενός παιδιού. Τα παιδιά που τρώνε συχνά ξύλο νιώθουν ανασφαλή και δεν έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. "Αν κάνω κάτι λάθος, θα τις φάω". Πολλά παιδιά που τρώνε ξύλο έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Μερικά παιδιά αποσύρονται στον κόσμο τους. Αλλά γίνονται ευέξαπτα, υπερκινητικά και επιθετικά.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου